TYP: FREERIDE / FREESTYLE / WAVE. Zakres wiatrowy 21 - 40 węzłów.
CECHY TECHNICZNE
Teijin jest wiodącym dostawcą tkanin poliestrowych i materiałów do produkcji materiałów żaglowych do sportów morskich. W połączeniu z kreatywnością Duotone powstała formuła TRINITY TX. Tkanina wykorzystywana na wyłączność przez Duotone. TRINITY TX to materiał przeplatany 3x2, który okazał się znacznie lepszy od innych tkanin do produkcji czasz latawców pod względem wytrzymałości i dynamicznej wydajności. Połączenie przędzy 3x2 okazało się najlepszym rozwiązaniem pod względem wydajności, jak i trwałości, przewyższając wszelkie przędze 2x2 lub 4x4. TRINITY TX - wykonany, by przetrwać próbę czasu.
- TRAILING EDGE FORCE CONTROL
Trailing Edge Force Control jest odpowiedzialny za płynny rozkład mocy pomiędzy różnymi materiałami latawca, wymuszając rozkład naprężeń we właściwych kierunkach. Od 2013 "fale" są wyższe i szersze, aby wyeliminować punkty naprężenia między dakronową częścią tylnej krawędzi, a materiałem Trinity TX na czaszy. Ta zmiana w konstrukcji redukuje trzepotanie i zmniejsza zużycie materiału
Wraz z rozwojem geometrii latawców czasza musi opierać się coraz większym siłom. W celu rozłożenia tych sił wykorzystuje się Load-Distribution-Panels, które utrzymują kształt latawca nawet przy ekstremalnych podmuchach wiatru. W praktyce daje to bardziej płynną i stałą moc latawca.
Pigtaile rozkłądają obciążenia połączeń linek z latawcem minimalizując wysiłek ridera i powodując, że latawiec jest mniej podatny na zniekształcenia. Double-V Pigtails pomagają w płynnym sterowaniu.
Punkty połączenia linii kook proof gwarantują, że nie możesz przypadkowo źle podpiąć linek podczas szykowania latawca do sesji na wodzie.
- HEAVY DUTY LEADING EDGE CLOSING SEAM
Przednie krawędzie wszystkich latawców są bardzo trwałe dzięki szwom Heavy Duty. Dakronowy materiał na krawędzi natarcia jest wzmocniony samoprzylepną taśmą Insignia Tape i dodatkowo podwójnie przeszyty. Wzmocniony szew zamykający o wysokiej wytrzymałości jest odporny na bardzo mocne napięcie i siły rozrywające.
Konstrukcja zapewnia kontrolowany rozkład sił pomiędzy tubą poprzeczną, a krawędzią natarcia. Poprzeczki są w 100% zintegrowane z tubą główną dzięki elastycznej lince Dyneema, która zapewnia mocniejsze napięcie i czysty profil.
Uchwyty Self-Rescue po wewnętrznej stronie tipów latawca pozwalają na bezpieczny powrót do brzegu w razie awarii sprzętu.
System Anti Snag zapobiega owijaniu się linek latawca wokół tipów. Start latawca z wody jest znacznie łatwiejszy, a bezpieczeństwo zwiększone.